Motivem nové kampaně Plzně je symbolika návratu k normálu

Motivem nové kampaně Plzně je symbolika návratu k normálu
Plzeň se rozhodla zesílit podporu Plzeňanům v jejich rozhodování ohledně očkování proti covid-19 a zároveň chce motivovat všechny, kteří jsou pro očkování, aby k němu povzbudili i své okolí a pomohli například seniorům s registrací.

Očkování je východiskem z náročné situace, kterou občané už přes rok prožívají, a kterou je zatím možné regulovat jen přísným dodržováním opatření. Dle průzkumů společnosti Ipsos je nyní pro očkování rozhodnuto 48 procent obyvatel Plzeňského kraje. Na nerozhodnuté či váhající Plzeňany chce město působit pomocí kampaně, jejíž ústřední motiv stojí na pozitivních emocích, jednoduchosti a hravosti.

„Mimořádná situace, ve které obyvatelé našeho města i celé České republiky žijí již déle než rok, je velmi náročná i psychicky a ohrožuje nejen po zdravotní, ale i po existenční stránce řadu občanů. Učitelé, kulturní a sportovní aktéři, provozovatelé restaurací, turistických cílů, nebo obchodů již rok nemohou plnohodnotně provozovat svou činnost, plzeňské ulice jsou prázdné a opuštěné, lidé se nemohou setkávat, dětem chybí kontakty s vrstevníky. Jsme přesvědčeni o tom, že východiskem z tohoto stavu je očkování, proto jej podporujeme, a proto zesílíme v tomto ohledu komunikaci s veřejností,“ uvedl primátor Martin Baxa.

Podle vedoucí kanceláře primátora Běly Bakulové, jež má vedení kampaně na starost, Plzeň dbá na pravidelnou a přehlednou komunikaci s veřejností, snaží se usnadnit občanům orientaci v často vládou nepřehledně komunikovaných změnách a opatřeních. „Dosud jsme také zrealizovali řadu propagačních akcí na podporu dobrovolnické činnosti, na podporu zdravotníků i k motivaci dodržovat opatření. Prostřednictvím webu, sociálních sítí, živých vysílání, reklamních nosičů, letáků či médií přinášíme aktuální informace týkající se života v Plzni. Nyní přicházíme s novým motivem komunikace, jenž stojí na pozitivních emocích, jednoduchosti a hravosti,“ přiblížila Běla Bakulová.
Hlavním motivem je #konecnespolecne a symbolika návratu k normálnímu životu nastíněná v kampani slogany začínajícími právě slovem konečně. Design vizuálů je variabilní, postavený na ilustracích, využívá barvy města a navazuje na předchozí komunikaci města Plzeň. „Vizuál vždy doplňuje hlavní sdělení hravým motivem – například pro claim neboli slogan ‚Konečně trávit čas s vnoučaty‘ byl zvolen motiv bábovky, který v každém evokuje atmosféru rodinného setkání. Logo města doplňuje přívlastek ‚zodpovědná‘, tedy zodpovědná Plzeň,“ vysvětlila vedoucí Odboru prezentace a marketingu Magistrátu města Plzně Jana Komišová. Mezi další claimy například patří: „Konečně se přestat bát o své blízké“, „Konečně se nebát dotknout“, „Konečně na Prodanku do divadla“.

Město v rámci projektu na podporu očkování aktivuje i své partnery, významné plzeňské značky.  Ke komunikačním aktivitám města na podporu očkování se připojují v první fázi Plzeňský Prazdroj, FC Viktoria Plzeň a Zoologická a botanická zahrada města Plzně, pro které město připravilo speciální vizuály. Postupně budou zapojovány i další plzeňské subjekty a s přicházející možností očkování dalších věkových skupin bude spektrum vizuálů doplňováno o další motivy, které budou cílit na další skupiny obyvatel.

S „proočkovacími“ vizuály se veřejnost setká jak ve veřejném prostoru, na citylight vitrínách, plakátovacích plochách či zastávkách MHD, tak na sociálních sítích města a jeho partnerů. Inzeráty a spoty se objeví též v místních médiích, propagační aktivity budou pokračovat i v měsíci květnu. Svůj souhlas s očkováním jako cestou k návratu k normálnímu životu, budou moci Plzeňané vyjádřit přidáním rámečku s #konecnespolecne ke svým profilovým fotografiím na sociálních sítích.

Komunikaci město zesílí během měsíce dubna. Kromě toho Plzeň i nadále podporuje činnost organizace TOTEM, jež poskytuje zatím zejména seniorům ve věku 70 a více let pomoc s registrací na očkování i doprovod na očkovací místa. Celkem TOTEM od spuštění linky 374 780 960 dne 15. ledna již přijal 3390 hovorů, zaregistroval 3699 požadavků na vyřešení, pomoc s žádostmi o registraci u 1189 z nich a pomohl s očkováním 584 klientům.

Poznámka redakce: 
Užitečné odkazy na PDF ke stažení

Líbil se vám článek? Šiřte nás dále!