Budova MMR se i letos rozzáří modře

Budova MMR se i letos rozzáří modře
Stejně jako v předchozích letech se Ministerstvo pro místní rozvoj připojuje k 8. ročníku celorepublikovému projektu „Česko svítí modře“.

Kampaň, kterou pořádá Platforma Naděje pro Autismus od roku 2014, si klade za cíl zvýšit povědomí společnosti o podstatě autismu a života s ním. Motto letošního ročníku zní „POVĚDOMÍ otevírá bránu POROZUMĚNÍ A RESPEKTU k lidem na spektru.“

„Stalo se již tradicí, že se naše budova na Staroměstském náměstí 2. dubna rozzáří modrou barvou. Vyjadřujeme tím podporu lidem s autismem. Vždyť jen v České republice se s ním potýká na 200 tisíc lidí, kteří mají život v současné nelehké době spojené s mnoha protiepidemickými opatřeními, ještě složitější,“ říká ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
 
Tématem letošního ročníku je Průkaz osoby s poruchou autistického spektra a Komunikační soubor. Komunikační soubor představuje materiály, které mají výrazně usnadnit komunikaci veřejnosti – odborné i laické – s osobami s autismem a naopak. Průkazy osob s poruchou autistického spektra zase zajistí odpovídající přístup k autistům v době pandemie, kdy jsou obzvláště zranitelní. Není bohužel výjimkou, že se často stávají terčem útoků veřejnosti kvůli výjimce v používání ochranných masek. Uvedené materiály poslouží odborné veřejnosti a profesím, jako jsou záchranáři, zdravotníci či policisté, kteří v rámci své práce přicházejí do styku s autisty a jejich rodinami či doprovodem.
 
Kampaň je každoročně oficiálně zahájena dnem 2. dubna, který OSN vyhlásila jako Světový den zvýšení povědomí o autismu. Jejím hlavním cílem je upozornit veřejnost na skutečnost, že i v  jejich blízkém okolí může být rodina s dítětem či dospělý člověk s autismem, kteří se potýkají s nemalými problémy. A proč zrovna modrá barva? Je totiž symbolem komunikace, jedné ze tří oblastí, které jsou pro osoby s autismem problematické a pro vzájemné porozumění zcela zásadní. Podporu lze vyjádřit modře laděným oblečením nebo jeho doplňkem, či nasvícením objektu na modro.

Líbil se vám článek? Šiřte nás dále!